Van teleurstellingen naar genieten! - Reisverslag uit Chaweng Beach, Thailand van Elise Kraaijkamp - WaarBenJij.nu Van teleurstellingen naar genieten! - Reisverslag uit Chaweng Beach, Thailand van Elise Kraaijkamp - WaarBenJij.nu

Van teleurstellingen naar genieten!

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

28 Oktober 2017 | Thailand, Chaweng Beach

Hallo vanaf het zonnige strand van Koh Samui! Ik ben op een van de eilanden beland. Niet geheel wat ik in gedachten had, maar alles is mogelijk hier!

Dag 1, een grote teleurstelling.
Wanneer ik na een goede vlucht aankwam in Bangkok, heb ik gelijk een taxi gepakt naar het eerste hotel/hostel. Ik had hier een eenpersoonskamertje geboekt bij Smile Inn. Een prima kamer met een goed werkende airco! Nadat ik even kort op de kamer ben geweest en even heb opgefrist ben ik naar buiten gegaan.

Toen ik buiten liep had ik al door dat de sfeer niet geweldig was. De koning werd deze week gecremeerd en hier gaat een week aan rituelen aan vooraf.

Veel wegen waren gesloten en er reden haast geen taxi's in de stad.

Ik ben toen naar de Wat Saket gelopen. De tempel van de gouden berg. Ook hier was het grootste deel gesloten en kon ik geen goede foto's maken :(

Na deze tempel ben ik opzoek gegaan naar Koasan Road. De bekende backpackersstraat! Slecht plan, want ook daar kon ik niet komen. Ik wilde een ticket boeken naar Chiang Mai of een van de eilanden. Mislukt dus haha.

Deze hele dag bestond uit teleurstellingen. Alles was dicht (ook het restaurant wat ik gevonden had op tripadvisor voor het avondeten) en taxi's reden niet of konden niet bij de bestemming aankomen door wegafsluitingen. Ik ben naar de 7-eleven(een winkel die je overal tegenkomt en ook nog vaak zal voorkomen in mijn verhalen) gelopen en heb daar een tosti en wat noodles gehaald om op te eten in mijn kamer tijdens het netflixen.

Het werd al vroeg stil in mijn hotelkamertje!

Dag 2, goede moed!
Vol goede moed ging ik aan de slag. Wat ga ik doen vandaag! Ook nu kwam ik er snel achter dat dit weinig zal worden. Nu was echt ALLES dicht, zelfs de 7-eleven!

Ik had 2 nachten geboekt in dit hotel maar besloot nu uit te checken en mijn weg te vervolgen. Ik besloot Bangkok te verlaten en naar de eilanden te gaan. Zon, zee en strand klinkt goed toch!?

Ik heb een Uber taxi genomen en ben zo naar de luchthaven gegaan. Onderweg naar de luchthaven heb ik een ticket naar Sarut Thani en een hostel geboekt. Heerlijk goedkoop en veel beter dan de nachttrein!

Zo gezegd zo gedaan, ik zat in het vliegtuig op weg naar Sarut Thani. Daar ging alles super snel en ik ben na een goede douche mijn bed in gedoken.

Dag 3, op de Ferry naar Koh Samui.
Tijdens het tandenpoetsen heb ik een meisje uit Nieuw Zeeland leren kennen, haha! Zij ging ook naar Koh Samui, gezellig. Om 7 uur werden we opgehaald stond er op de planning. Dit werd al snel half 8, maar dat is allemaal prima!

We stapten in het eerste busje om vervolgens naar de grote bus te gaan. Deze bus bracht ons naar de haven waar de boot naar Koh Samui ligt.

De ferry naar Koh Samui duurt ongeveer 2 uurtjes. Prima te doen.

Middag dag 3, laat het genieten beginnen!
Snel vanuit de boot naar het hostel waar ik weer nieuwe mensen leerde kennen. 2 meiden uit Canada, 1 Nederlands meisje, 2 meiden en een jongen uit Engeland. We delen samen een hostelkamer.

Na een heerlijke lunch zijn we naar het strand gegaan. Zo zo zo mooi! Na al het reizen is het tijd voor ontspanning en een koud drankje!

We zijn tot half 7 op het strand gebleven. We aten, dronken en spraken met locals. Een top middag!

Na een snelle douche terug naar het strand voor een feestje. Het bleef nog lang onrustig in Chaweng Beach!

Vandaag lig ik op het strand en geniet in van het zonnetje.

Aan het eind van mijn reis hoop ik wel te kunnen genieten van Bangkok.

Ik hoop dat jullie mijn verhaaltje weer leuk vonden!

X

  • 28 Oktober 2017 - 09:25

    Petra:

    Leuk geschreven. Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt met het verlaten van Bangkok. Geniet maar lekker. Xxxxx

  • 28 Oktober 2017 - 11:08

    Ron:

    Goed besluit om naar de eilanden te vertrekken.
    En meteen vrienden gemaakt, ook prettig.
    Bangkok komt later wel weer. En anders wel nadat wij in Fins Lapland zijn geweest.
    Leuk om je belevenissen te volgen.
    Fijne vakantie verder.

  • 28 Oktober 2017 - 21:20

    Anet:

    Lieve Elise, we zijn trots op je! Je reist en vliegt en boekt.....het zit in je dat zie je zo!
    En ons ff lekker maken dat lukt je ook goed want wie wil nu geen zon, zee en strand!

  • 28 Oktober 2017 - 22:56

    Bea De Bruijn:

    Hoi elise, snel schakelen als het ff tegenzit. Goed gedaan lieffie, mooi verslag. Groet

  • 28 Oktober 2017 - 23:06

    Mariell:

    Naar ik heb begrepen is Ko Pha Ngan ook een bezoek waard!!

  • 29 Oktober 2017 - 09:51

    Ada En Cor:

    Hoi liesje
    Klinkt allemaal erg goed alleen jammer van Bangkok maar ja vanaf morgen is daar de hectiek weer terug dus misschien tweede kans en fijn datje al zulke leuke contacten hebt gelegd.
    We zijn benieuwd naar de rest en vooral goed smeren.
    Dikke knuffel van ons

  • 02 November 2017 - 09:25

    Yvonne Den Hartog:

    Leuk om je verslagje te lezen! Veel plezier verder hoor!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chaweng Beach

Elise

Hoi! Ik ben Elise Kraaijkamp, een reisgek van 21 jaar! Ik ben werkzaam op een reisbureau in Lopik en doe dit met veel plezier. Mijn passie is reizen en ik probeer dit ook zo veel mogelijk te doen. Ik hoop jullie doormiddel van deze website mee te kunnen nemen op mijn reizen. Geniet ervan! Liefs, Elise

Actief sinds 02 Okt. 2017
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 5736

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 17 November 2017

Thailand

Landen bezocht: