De dagen vliegen om! - Reisverslag uit Lamai Beach, Thailand van Elise Kraaijkamp - WaarBenJij.nu De dagen vliegen om! - Reisverslag uit Lamai Beach, Thailand van Elise Kraaijkamp - WaarBenJij.nu

De dagen vliegen om!

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

04 November 2017 | Thailand, Lamai Beach

Dag 5, wat een uitzicht!
Na een beetje te hebben uitgeslapen ben ik in de taxi gestapt naar Lamai Beach. Hier waren Anouk en Annaloes, 2 Nederlandse meiden. We hadden hier afgesproken bij New Hut Bungalows. Een prachtige plek. We boekte hier 2 nachten in een bungalow op het strand. Wat een rust en wat een prachtig uitzicht!

'S avonds wilden we een hapje gaan eten en kwamen uit bij een all you can eat restaurant. Er werd een vreemd apparaat op onze tafel geplaatst en er werd niets uitgelegd. Wat was de bedoeling?! Na wat stuntelen kwam een ober ons helpen en liet hij zien hoe het werkte. Het was een soort kleine bbq met daarom water om groenten in te koken. Wat hebben we gelachen!

Hierna zijn we even over de nightmarket gelopen. En hebben we het nodige afgedingt op onderbroeken, haha! Daarna nog een drankje met een prachtig uitzicht en lekker naar bedje toe.

Dag 6, wakker worden op het strand!
Na heerlijk geslapen te hebben met de zee op de achtergrond werd ik wakker. Ik maak de deur open en stap zo het strand op.

We hebben een auto gehuurd en zijn het eiland gaan ontdekken. Want ik kan niet op het strand blijven liggen!

Een van onze stops was een waterval. Deze was in een toeristisch park gelegen. In dit park was het mogelijk om op olifanten te rijden en op een foto te gaan met een tijger. Verschrikkelijk om te zien! Het leed wat deze dieren moeten onder gaan voor een stel stomme toeristen! Bah!

Tijdens het lopen naar de waterval kwamen wij een moeder olifant met haar kleine tegen. Hartverscheurend om te zien. Deze dieren zijn zo prachtig en intelligent, ze zijn hier niet voor gemaakt.

Wij hebben overigens niet betaald voor dit park en hebben dit leed dus zeker niet gesponsord.

Na deze stop zijn we door gereden naar een tempel. In deze tempel is een monnik gebalsemd en deze wordt hier nu vereerd. Het was een vreemd gezicht.

Hierna zijn we uitgekomen bij Nikkie Beach, een prachtig hotel aan het strand. Hier hebben we een veel te dure lunch gegeten en genoten aan het zwembad. Nieuwsgierig als Annaloes en ik waren hebben we ook nog wat kamers bekeken. (Ik ken Annaloes van studiereis) We hebben dus toch nog een beetje gewerkt deze vakantie.

Hierna zijn we richting ons hutje gegaan en hebben we wat gegeten bij de bungalows.
We zijn lekker vroeg in bed gedoken.

Dag 7, terug naar Chaweng.
Op verschillende websites had ik gelezen dat er slecht weer aan kwam. Er was zelfs sprake van een Typhoon. We hebben daarom ons hutje op het strand verlaten en zijn naar een wat steviger hostel gegaan.

Het was al wat slechter weer en zijn dus gaan shoppen in het stadje.

Veel meer hebben we deze dag niet uitgespookt.

Dag 8, alweer een week in Thailand.
Helaas ben ik wat ziekjes wakker geworden en ben ik tot half 3 in bed gebleven.

De eerste keer dat ik echt last van mijn buik had.

Daarna ben ik de meiden gaan opzoeken in het stadje. Zij waren aan het shoppen en hebben een massage gehad. Na wat winkeltjes te hebben bekeken, zijn we neergeploft bij een Italiaan. Typisch Thais, haha!!

Na heerlijk gegeten te hebben, ben ik richting het hotel gelopen en heb ik een massage genomen in de salon naast ons hostel.

Ik vroeg de dame om een hoofd, schouder en rug massage. Ik wilde absoluut geen voetmassage! Dit heeft ze niet helemaal begrepen! De dame begon gelijk met mijn voeten en heeft heel mijn lichaam gemasseerd. Daarna heeft ze ook nog even al mijn botten gekraakt. Au!! Ik heb er wel van genoten, maar het was iets anders dan gedacht. En dat alles voor nog geen €10,-!

Lekker slapen en de volgende dag gaan we naar Koh Phangan, een ander eiland.

Hierover zal ik later weer meer schrijven!

Bedankt voor het lezen weer!

X Elise

  • 04 November 2017 - 10:30

    Grietje :

    Geniet geniet geniet!!!! ❤❤❤

  • 06 November 2017 - 10:51

    Ron:

    Een mooi avontuur Elise. Geniet er nog van. Dikke kus.

  • 06 November 2017 - 18:28

    Cor En Ada:

    Hoi liesje
    Het klinkt allemaal top en fijn dat je het zo goed naar je zin heb eb geniet maar lekker.
    Wat betreft de massage:Toen wij in Shangmai waren hadden we ook een Thaise massage en deze was erg heftig en ome cor heeft de hele tent bij elkaar gegild en de rest van de groep(9mensen) hebben dubbel gelegen van het lachen .
    Wij hadden per groep geboekt op een zaal dus dat was wel lachen want ze vouwde ome cor helemaal dubbel en hij maar mauwen
    Later op een ressort een oliemassage genomen en dit is wel een aanrader.
    De Thaise massage was zo heftig dat De gezichtsmassage die ik kreeg ipv arm masage dat ik drie dagen last had met eten om mijn eten normaal binnen te kunnen krijgen zo stijf waren mijn wangenduswij begrijpen wat jij heb gevoeld.
    Nog heel veel plezier en we wachten het volgende bericht af.
    Dikke knuffel ome cor en tante ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Lamai Beach

Elise

Hoi! Ik ben Elise Kraaijkamp, een reisgek van 21 jaar! Ik ben werkzaam op een reisbureau in Lopik en doe dit met veel plezier. Mijn passie is reizen en ik probeer dit ook zo veel mogelijk te doen. Ik hoop jullie doormiddel van deze website mee te kunnen nemen op mijn reizen. Geniet ervan! Liefs, Elise

Actief sinds 02 Okt. 2017
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 5732

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 17 November 2017

Thailand

Landen bezocht: