De week van de full moon party! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Elise Kraaijkamp - WaarBenJij.nu De week van de full moon party! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Elise Kraaijkamp - WaarBenJij.nu

De week van de full moon party!

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

11 November 2017 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Hij is ietsje langer geworden. Ik had nog wat bij te schrijven. Hopelijk vinden jullie hem weer leuk!

Dag 9, regen regen regen
Vandaag vertrokken we met de boot naar koh Phangan. Een eiland een stukje verderop. We hebben hier een super leuke bungalowtjes geboekt aan het strand.

Wanneer we aankwamen was het super slecht weer op het eiland en kwam de regen met bakken uit de hemel. We hebben een tijd staan wachten tot het droog zou worden, maar dit hebben we uiteindelijk maar opgegeven en zijn opzoek gegaan naar een taxi.

Drijfnat stonden wij te wachten op een taxi die ons mee wilde nemen naar onze bungalowtjes. Iedere taxichauffeur vond het te ver weg en wilde ons niet meenemen. Daarom hebben wij veel te veel betaald en zijn uit eindelijk toch aangekomen bij de bungalows.

Daar aangekomen schrokken we een beetje. Er was niets in de buurt, er was geen WiFi maar ook helemaal geen bereik met je telefoon. Met dit slechte weer niet echt een succes.

We moesten echt hier blijven want in de buurt was niets.. deze avond hebben wij besloten om iets anders te boeken. Op 1 plek van mijn balkon had ik een beetje bereik en heb ik papa gevraagd om een hotel voor ons te boeken. Nogmaals super bedankt daarvoor!

Het uitzicht vanuit mijn bungalow was geweldig! Wanneer het goed weer zou zijn geweest was het een geweldig plek geweest!

We hebben de avond volgemaakt met het spelen van Yahtzee en zijn toen naar bed gegaan.

Annaloes en Anouk hadden samen een bungalow en ik had alleen een bungalow.

Deze nacht werd het horror weer! Het ging keihard regenen, waaien en nog veel harder onweren. Het hardste onweer wat ik ooit gehoord heb denk ik! Geen fijne nacht, zacht gezegd, haha!

Dag 10, de full moon party!
De volgende dag hoorde ik dat Annaloes en Anouk ook totaal niet geslapen hadden en we allemaal blij waren dat we ergens anders heen mochten.

Het hotelletje wat papa heeft geboekt was een hele vooruitgang en we konden er weer tegenaan!
Vandaag is de full moon party en we gingen feesten, zin in!

Annaloes kwam met het motto: kom op, ze kennen hier ons toch niet haha!

'S middags hebben we even een scootertje gehuurd en zijn we naar het stadje gereden waar het feestje zou zijn. Even wat kleding gekocht en wat gedronken en we gingen terug naar ons hotel.

We deden een dutje en maakte ons klaar voor het feestje van vanavond. We hadden er zin in! Kom maar op met de buckets, haha!

Aangekomen op de full moon party wisten we dat dit een leuke avond ging worden! We hadden gelezen dat alles mogelijk is hier. Touwtje springen met een brandend touw, limbodansen onder het vuur door, buckets drinken en nog veel meer gekkigheid.

We hebben een super avond gehad. We hebben leuke mensen ontmoet, onze armen beschilderd, gedanst, gedronken en gelachen! Een avond voor in de boeken!

Dag 11, een beetje brak!
Een beetje brak werden we wakker. Dit was het helemaal waard haha. We aten wat bij ons hotel en gingen lekker naar het strand waar we de hele middag hebben doorgebracht.

In de avond hebben we bij een restaurantje aan het strand gegeten en dit was de laatste avond met de meiden.. :(

Morgen ging ik naar Railay Beach en zij gingen naar Hua Hin, alweer een stuk opweg naar huis.

Bedankt voor jullie gezelschap meiden! Heb echt gelachen met jullie!

Dag 12, op naar de hippies!
Om 6 uur werd ik opgehaald door een taxi en naar de Ferry gebracht. Het werd een reis dag. Een tijd op de ferry, dan 3 uur in de bus en dan op nog een klein bootje. Maar ik hoorde van Annaloes en Anouk dat Railay het helemaal waard was!

Hoe dichter ik bij Railay kwam hoe mooier het uitzicht werd. Overal waar ik keek stonden palmbomen en kalksteenkliffen. Een prachtig gezicht! Krabi is echt het mooiste stukje Thailand zegt men.

Railay is een plek waar je alleen per boot kan komen. Er rijden alleen wat trekkers en scootertjes rond hier. Ik kwam aan en het voelde gelijk goed. Het sfeertje is een beetje reggae. Ik hield nu al van deze plek.

Ik heb mijn spullen op de kamer gegooid en ben toen lekker naar het strand gegaan om te ontspannen. Een PRACHTIG strand! Een van de ansichtkaarten.

Bij toeval kwam ik de twee Finse meiden (die ik al eerder tegen ben gekomen) weer tegen. We spraken af om gezellig met z'n drietjes wat te gaan eten. Daarna hebben we nog wat geshopt en zijn we lekker naar bed gegaan.

Dag 13, de vreemde grot.
Na het ontwaken in dit paradijsje ben ik wat gaan wandelen. En kwam ik uit bij een ander prachtig strand. De kliffen in zee, het zachte witte zand en de heldere blauwe zee. Prachtig!

Hier was ook een vreemde tempel te vinden. Het is een grot welke helemaal gevuld is met piemels. Van mini naar enorm. Alle maten liggen er. Het is een bijzonder gezicht. Ook zeker omdat er gebeden werd in deze tempel haha.

Ik heb nog wat ontspannen aan het zwembad en ben toen de zonsondergang gaan bekijken op het strand. Veel mensen zeggen dat het de mooiste zonsondergang is van Thailand.

Het strand was druk met mensen. Iedereen had zijn camera bij de hand en was benieuwd naar de zonsondergang. En wat was hij prachtig!

Tijdens de zonsondergang heb ik Rosanne ontmoet. Een vrouw uit Nederland. We aten samen een pizza (lekker Thais) en besloten samen naar Koh Phi Phi te reizen en daar een kamer te delen.

We dronken nog iets in een van de reggae barretjes en gingen toen naar bed.

Dag 14, Koh Phi Phi een ander paradijsje.
Rond 10 uur vertrokken we naar Koh Phi Phi. Een prachtig eiland waar geen auto's etc. rijden.

De toeristen weten dit pareltje echter wel te vinden en het is dan ook enorm druk! Op dit eiland draait het vooral om feesten en lol hebben. De stranden zijn niet bijzonder maar de barretjes aan het strand maken het toch interessant.

We hebben wat ontspannen aan het strand en hebben 's avonds heel even een kijkje genomen bij een paar van de velen feestjes. Beide een beetje moe besloten we al vroeg naar huis te gaan en we spraken af dat we morgen zouden gaan stappen. Want niet stappen op Phi Phi kan echt niet!

Dag 15, Maya Bay.
We hebben samen een longtail boat gehuurd en zijn naar Maya Bay gevaren. Dit is het strand waar the Beach is opgenomen met Leonardo Di Caprio. Het weer zat niet helemaal mee bij ons, dus het was niet zo betoverend als we gedacht hadden. Het was alsnog een prachtige plek!

Ietsje verderop heb ik nog even gesnorkeld. Het onderwaterleven hier is echt prachtig! Zoveel verschillende kleuren, vissen en koralen. Echt geweldig. Ik kwam terecht in een grote school met prachtige vissen welke om mij heen bleven zwemmen. Super leuk!

Na mijn snorkelavontuur zijn we naar Monkey Beach gegaan. Een strandje waar aapjes zitten. Leuk om een kijkje te nemen.

Nadat we terug zijn gekomen hebben we een klein dutje gedaan. We waren vanochtend om 6 uur al vertrokken met de boot en waren wel toe aan een dutje. Het is tenslotte vakantie!

Rond 12 uur zijn we nog eventjes het strand op gegaan om te genieten van de zon.

Op de weg terug naar de kamer besloten we "even" het viewpoint te beklimmen. Ik had wel ergens gelezen dat hij erg pittig was, maar hoe erg kon het zijn?!

Mijn hemel wat een klim! Maar het is het zeker waard. Vanuit hier heb je een prachtig uitzicht over Koh Phi Phi. De zon ging al een beetje onder en dat maakte het echt betoverend.

Na een verfrissende douche gingen we een hapje eten bij de nr. 6 van Tripadvisor. Er was zelfs een wachtlijst! Een goed teken. Ik heb heerlijk gegeten en daarna zijn we toch maar niet gaan stappen. We waren beiden niet helemaal fit.

Morgen zou ik vertrekken naar Phuket om vanuit daar door te vliegen naar Chiang Mai. Dit wilde ik toch nog erg graag zien en ik had spijt dat ik het heb overgeslagen.

Ticket voor de boot en het vliegtuig geboekt, hostels geboekt en ik was er klaar voor.

Tot ik enorm ziek werd...

Dat is een verhaal voor de volgende blog!

X

Limbodansen


Viewpoint op koh phi phi


Mijn prachtige uitzicht met verschrikkelijk weer


  • 11 November 2017 - 18:22

    Ron Kraaijkamp:

    Weer een mooi avontuur. Leuk dat ik als je vader dat van nog dichterbij kan meemaken.
    Love u. Xxx

  • 12 November 2017 - 08:59

    Cor En Ada:

    Hoi liesje
    Het klinkt allemaal weer toppie maar jammer dat je zo ziek ben en hopelijk ben je al weer wat opgeknapt en kan je de laatste week in Thailand toch nog genieten.
    Dikke knuffel van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Elise

Hoi! Ik ben Elise Kraaijkamp, een reisgek van 21 jaar! Ik ben werkzaam op een reisbureau in Lopik en doe dit met veel plezier. Mijn passie is reizen en ik probeer dit ook zo veel mogelijk te doen. Ik hoop jullie doormiddel van deze website mee te kunnen nemen op mijn reizen. Geniet ervan! Liefs, Elise

Actief sinds 02 Okt. 2017
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 5717

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 17 November 2017

Thailand

Landen bezocht: