Het inpakken van je backpack. - Reisverslag uit Lopik, Nederland van Elise Kraaijkamp - WaarBenJij.nu Het inpakken van je backpack. - Reisverslag uit Lopik, Nederland van Elise Kraaijkamp - WaarBenJij.nu

Het inpakken van je backpack.

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

17 Oktober 2017 | Nederland, Lopik

Het inpakken van je backpack, ik vind het maar een lastig iets. Hoe zorg je dat je niet de onnodige kilo's aan het meesleuren bent? 

Ik ben al weken bezig in mijn hoofd met het pakken van mijn backpack. Wat neem ik wel mee? Maar vooral, wat neem ik niet mee? 

Wanneer ik op een "gewone" vakantie ga, prop ik zoveel mogelijk in mijn koffer. Als ik nog ruimte over heb en nog niet aan mijn kilo's zit, gaat er gewoon nog een extra korte broek of paar schoenen bij. Want je kan het maar nodig hebben, 6 paar schoenen voor 1 weekje strandvakantie..

In april ging in naar Bali, hierbij vlogen wij met Garuda Indonesia en mochten 30 kg meenemen! Mijn dag kon niet meer stuk. Alles meenemen wat ik mee wilde nemen. Ter plaatse had ik hier wel gruwelijke spijt van.. Die ene bikini zit toch het lekkerst en die 20 shirtjes zijn leuk, maar je hebt toch je favorieten. 
Wat hier ook bij kwam was het verplaatsen naar de verschillende plekken. Elke keer was het weer een gevecht om de slotjes op je koffers op slot te krijgen. Vaak was het zelfs nodig om bovenop mijn koffer te gaan zitten en dat Wouter mijn koffer dicht klikte. Dit ben ik dus echt niet van plan in Thailand!

Op internet staan verschrikkelijk veel verschillende inpaklijsten voor backpackers. Allemaal vertellen ze wat anders. Wat wel overeen komt is de hoeveelheid kleding. 'Neem kleding voor een weekje mee'. Dit moet ik dus niet op de strandvakantie manier doen maar ik moet slim gaan inpakken.

Mijn backpack heb ik bij mij wanneer ik me ga verplaatsen in Thailand. Het is niet dat ik de hele dag met dat ding op mijn rug rondloop. Wanneer ik meerdere nachten in een hostel blijf, kan ik hem lekker achterlaten en een kleine tas meenemen. Maar ik wil niet als een schildpad door het land lopen opzoek naar mijn hosteltje voor de nacht. Het moet allemaal wel leuk blijven, het is tenslotte vakantie, haha.

Ik heb al verschillende winkels afgestruind voor de inhoud van mijn backpack. Wanneer ik voor mijn gekochte spullen sta denk ik wel eens, 'jeetje, het lijkt wel of ik naar de jungle ga zonder voorzieningen'. Niet echt nodig dus besef ik later.

Dingen welke ik zeker meeneem in mijn backpack zijn:
- Wc papier, altijd handig en in Azië zijn ze hier niet zo gul mee op de toiletten. Vaak staan er van die grote bakken met water en een kopje, naast de wc hangt een spuit om het allemaal schoon te maken na je behoefte. Brrr...
- Hamamdoek, veel compacter en lichter dan een normale strandhanddoek.
- Oordopjes, voor de luidruchtige medebewoners van je hostel.
- Een sjaal, handig in het vliegtuig, bussen en koude airco treinen. Ook goed te gebruiken als Sarong wanneer je een tempel in gaat en je knieën en schouders moet bedekken.
- Poncho, deze neem ik puur mee zodat ik hem niet nodig heb. Dit werkt bij festivals ook altijd, haha! Wanneer ik hem bij me heb, is hij niet nodig en is het prachtig weer en andersom.

Op dit moment, een week voor vertrek, heb ik mijn tas al ingepakt! Ik heb het idee dat ik alles heb en dat ik niets vergeten ben. En het mooiste van alles is: hij weegt nu maar 10 kg!!! Er zal vast nog wat uitgaan en er zullen nog andere spullen bij gaan maar het meeste werk is gedaan! 

  • 18 Oktober 2017 - 07:55

    Daphne:

    Leuk om te lezen Lies! En goedzo, die poncho gaat overal mee naar toe!! Haha xx

  • 18 Oktober 2017 - 17:22

    Bea De Bruijn:

    Leuk om te lezen en natuurlijk ga je tas nog 3 keer leeg om opnieuw in te pakken met dezelfde spullen. Is niet erg, wert je precies wat je wel of niet bij je hebt. Veel plezier

  • 18 Oktober 2017 - 19:00

    Mariell:

    Goed bezig denk ik zo. Vergeet je niet een foto van Luus mee te nemen?

  • 19 Oktober 2017 - 15:50

    Ron:

    Leuk geschreven en om te lezen.
    Trouwens afgevallen, als ik naar de foto kijk ;-).

    Dikke kus, ga je missen.

  • 20 Oktober 2017 - 20:53

    Elise Kraaijkamp:

    Ja Daphne, die gaat overal mee naar toe!
    Ik ga inderdaad alles er nog een keer uithalen en erin doen om zeker te weten dat ik alles bij mij heb haha!

    De foto van Luus gaat zeker mee, maar dan digitaal. :)

    Gelukkig reis ik niet met een koffer pap ;)

  • 24 Oktober 2017 - 07:06

    Ada:

    Hoi liesje
    Wat betreft de wc ga je van alles meemaken maar wat jij schrijft is inderdaad zo en meestal heb je gewoon een gat in de grond waar je je behoefte in doet en dan lekker klederen met een bakje water.
    Tip neem ook een flesje mee met speciaal spul waar je je handen mee kan ontsmetten
    Te koop bij het kruitvat en je doet aardig lang met zo'n flesje en dat kan vast nog bij je rugtas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lopik

Elise

Hoi! Ik ben Elise Kraaijkamp, een reisgek van 21 jaar! Ik ben werkzaam op een reisbureau in Lopik en doe dit met veel plezier. Mijn passie is reizen en ik probeer dit ook zo veel mogelijk te doen. Ik hoop jullie doormiddel van deze website mee te kunnen nemen op mijn reizen. Geniet ervan! Liefs, Elise

Actief sinds 02 Okt. 2017
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 5716

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 17 November 2017

Thailand

Landen bezocht: