Wat een avontuur - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Elise Kraaijkamp - WaarBenJij.nu Wat een avontuur - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Elise Kraaijkamp - WaarBenJij.nu

Wat een avontuur

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

19 November 2017 | Thailand, Ko Phi Phi Don

In het vliegtuig naar Amsterdam schrijf ik dit verhaal. Het zit er helaas al weer op!

In de vorige blog heb je kunnen lezen dat ik een top tijd heb gehad! De nacht van dag 15 naar 16 ben ik ziek geworden. Maar ook heb ik mijn vakantie nog leuk afgesloten! Veel plezier met lezen.

Dag 15, avond, not feeling so good.
We waren mooi op tijd in de kamer en onze tassen waren ingepakt.

Rond half 10 lagen we op bed en ik belde nog even met mama. Ik vertelde dat ik een beetje misselijk was en dat ik zo lekker ging slapen en het snel weer over zal zijn. Dat hoopte ik tenminste!

Het begon met diarree en later heb ik overgegeven. Het ging wel weer even dacht ik. Tijd om te slapen!

Dag 16, nog nooit zo ziek geweest!
Na een klein dutje werd ik wakker. Weer intens misselijk en last van mijn buik.

Nu begon de ellende pas echt. Ik ben vanaf half 10 tot 's ochtends aan het wandelen geweest. Van de wc naar bed en weer terug naar de wc. Ik heb Rosanne enorm wakker gehouden deze nacht.

Hoe verder de nacht vorderde ging ik me steeds slechter voelen. Het overgeven en de diarree stopte niet. Op een gegeven moment ben je zo leeg dat er niets meer uit kan komen en daardoor voel je je nog beroerder.

Ten einde raad heb ik met wat lieve mensen gebeld en geappt in Nederland. Lieve woorden en goede raad was wat ik nodig had. Dat is het voordeel van het tijdsverschil op dit moment. Iedereen was nog wakker!

Huilend op het toilet was ik aan het wensen dat het snel voorbij zou zijn. Ik heb me nog nooit zo gevoeld!

Ik heb nog heel even licht geslapen wanneer de ochtend al begon. Rosanne zou naar Koa Sok gaan en ik vertelde dat zij dat ook zeker moest doen! Ik zou me snel weer goed voelen, dat was het plan.

Wanneer Rosanne verder ging met haar Thailand avontuur, bleef ik achter in ons kamertje. Slap en intens moe. Ik belde met Wouter in de hoop me wat beter te gaan voelen. Ik kon niet meer! Zo moe en zo slap.

We hebben ruim een uur aan de lijn gehangen. Ik vertelde dat ik twijfelde om de dokter te bellen. Eerlijk gezegd vond ik het doodeng om dit te doen in Thailand. Waar kom je in hemelsnaam terecht!?

Een flinke schop onder mijn kont van Wouter heeft me doen besluiten naar beneden te strompelen en de receptie te vragen om een dokter te bellen.

Met 20 minuutjes waren ze er. Ze keken alleen al naar me en wisten voldoende. Ik was uitgedroogd en moest mee naar de kliniek. Neeee..
Mijn hartslag ging veel te snel, bloeddruk was te hoog, mijn ogen ingevallen, ik had koorts en droge lippen. Alles duidde op uitdroging.

Er werd verteld dat ik wat kleding mee moest nemen omdat ik misschien een paar nachten zou moeten blijven. Er stond een golfkarretje met daarop een ligbed klaar om mij naar de kliniek te brengen.

Ik werd in een observatieruimte gezet en hier moest ik wat dingen invullen en vragen beantwoorden.
Ze vertelde wat het plan van aanpak zou worden en wat de verwachting was. Ik mocht pas naar huis als ik me echt helemaal beter voelde!

Een infuus werd aangesloten en ik kreeg een middel tegen mijn buikpijn, dit ging er voor zorgen dat ik niet meer misselijk was en niet over hoefde te geven. Een hele verademing. Ook kreeg ik vocht. Iets wat ik echt nodig had.

Toen dit allemaal geregeld was, ging ik naar een andere kamer. Een privé kamer zelfs. Dit was mooier dan menig kamer deze vakantie haha! Ik was gerustgesteld en ging er wel bovenop komen.

Nog enkele zakken vocht en medicijnen hebben ze me toegediend en ik begon me echt beter te voelen! Wat een opluchting!

Dag 17, ik mag naar "huis"!
Na een nacht vol zusters die vragen hoe het is, bloeddrukmeters, piepjes van je infuusapparaat en thermometers, kreeg ik mijn ontbijt en het verlossende woord: als je ontbijt goed valt en het blijft erin, dan mag je de kliniek verlaten! YES!

En dit was het geval! Ik mocht naar huis. Ik kreeg wat medicijnen mee en kon terug naar mijn hotelkamertje. Wel werd mij gezegd dat ik alleen uit de supermarkt mocht eten. Hier is alles verpakt en er kan niets mee misgaan.

Toen ik naar buiten liep had ik geen idee waar ik op het eiland was. Wanneer ik in dat golfkarretje lag, heb ik niet opgelet waar ik eigenlijk heen ging. Het was dus even zoeken haha!

Nog even een gevarieerde maaltijd gehaald in de supermarkt. Bananen en crackertjes, lekker hoor haha.

Terug bij mijn hotel, kwam de receptionist naar me toe om te vragen hoe het met me ging. Super lief!

Ik besloot hier nog een nachtje te blijven om uit te rusten en daarna naar Phuket te gaan om mijn laatste dagen te besteden. Chiang Mai was geen strak plan meer, hier wilde ik namelijk best wat actieve dingen gaan doen en mijn energie was 0,0.

De hele dag ben ik in bed gebleven.

Dag 18, op naar Phuket.
Ik heb heerlijk geslapen maar nog steeds verrot! Ik stapte op de boot naar Phuket en ben naar mijn hotel gegaan. Snel mijn bedje weer in!

Deze nachten heb ik een lekker luxe hotel geboekt. Eindelijk een zacht bed, heerlijke kussens en een warm deken! De perfecte plek om uit te zieken!

Dag 19, shoppen in een shoppingmall.
Na lekker uitgeslapen te hebben besloot ik op pad te gaan. Ik ging naar de shoppingmall een stukje verderop. Een enorme shoppingmall met van alles en nog wat. Ik heb eigenlijk hier alleen wat rond gesnuffeld en niets gekocht. Lekker voordelig!

Rosanne en ik hebben hier nog even een bakje koffie gedaan en hebben onze nagels laten doen. Ze was weer uit Kao Sok terug en had een paar dagen in Phuket.

Weer vroeg naar bedje! De volgende dag ging ik iets super leuks doen!

Dag 20, olifanten knuffelen!
Ik ging vandaag naar een olifantenopvang! Vroeg uit de veren om naar deze prachtige dieren te gaan.

Na een rit van ongeveer 3 uur kwamen we aan bij een park. Hier lopen de olifanten los en kunnen ze gaan en staan waar ze willen. Wanneer ze honger hebben komen ze naar de plaats waar ze gevoerd worden door de verzorgers.

Wanneer ze geen zin hebben om met toeristen aan de slag te gaan heb je gewoon pech!

Maar onze olifant had er zin in. We hebben haar gepaaid met wat bananen, ananassen en suikerriet. Ze was onze beste vriend en volgt ons overal haha. Overal waar wij gingen, ging zij met ons mee. Super leuk! Een moddermassage van ons maakte het helemaal super.

Er werden wat dingen verteld over de olifanten en over de verschrikkelijke dingen die hier gebeuren met olifanten. Bij ons allemaal bekend denk ik. Getver!

Na een lunch gingen we met onze nieuwe vriendin naar de rivier. Waar ze lekker gewassen werd door ons. Alle modder er weer van af.

Het is zo vreemd om naast zo'n groot prachtig dier te staan. Geweldig! De relatief kleine bruine ogen, de zachte harige slurf die je af voelt naar eten en haar geluiden.

Echt een prachtige ervaring!

Ook de terug weg duurde weer 3 uur. Eventjes bijkomen!

In de avond heb ik niet veel bijzonders meer uitgespookt.

Dag 21, onderweg naar Bangkok.
Rond 13.00 uur ben ik in het vliegtuig naar Bangkok gestapt.
Mijn laatste dagen zou ik hier vol maken.

Dag 22, fietsen met Co van Kessel!
In de ochtend heb ik een beetje rondgedwaald in Bangkok. Het echt een super leuke stad!

Om 13.00 uur werd ik verwacht in Chinatown bij Co van Kessel. Dit is een bedrijf welke fietstours organiseert in Bangkok.

Ik heb de tour van 5 uur geboekt. We fietsen door kleine straatjes, over markten, door huiskamertjes en over de plantages. Op deze manier zie je echt een andere kant van Bangkok. Het echte leven!

Hoe leven mensen en hoe is het aan de andere kant van Bangkok.
Wanneer je naar Bangkok gaat, raad ik deze tour zeker aan!

Je maakt ook een tocht met een boot wat het erg afwisselend maakt. Doen dus! Dit was een hoogtepuntje van mijn vakantie!

De laatste dagen!
Ik heb nog wat rondgelopen en heb een aantal tuktuks gepakt door de stad. Heb wat geshopt en lekker gegeten. Bangkok heeft het goed gemaakt met mij!

Inmiddels ben ik weet thuis en is het gewone leven weer begonnen.
Ik kan terug kijken op een geweldige vakantie! Een die zeker voor herhaling vatbaar is! Alleen dan zonder het ziek worden.

Het alleen op reis is mij heel goed bevallen. Het vrije. Wat zal ik vandaag is gaan doen. Zal ik vandaag wel iets gaan doen. Blijf ik hier of ga ik door. Echt super leuk.

Bedankt voor het lezen!

X

  • 19 November 2017 - 15:48

    Cor En Ada:

    Hoi liesje
    Fijn dat je weer veilig thuis ben en wij hebben dezelfde fietstocht als jouw gedaan bij van Kessel.
    Moest jij je fiets ophalen in een parkeergarage?
    Het hotel wat er bij stond met een grote fontein was ons hotel daar.
    Leuk hè Bangkok en inderdaad zeker een aanrader
    We komen eerdaags even langs om bij te babbelen.
    Prik jij even een datum wanneer het jou uitkomt?
    En ze moeten hier niet zeuren dat je hier niet mag fietsen als er een markt is want daar fiets je er dwars doorheen
    Groetjes cor en ada de bruijn

  • 21 November 2017 - 09:35

    Bea :

    Hoi elise, een leuk verslag en mooi om te lezen. Weer fijn dat je weer fris en fruitig thuis bent, ver weg ziek is ook niet alles. Geniet nu maar weer ffvan de regen en de laaghangende wolken en de koeien/paarden in de wei. Gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Phi Phi Don

Elise

Hoi! Ik ben Elise Kraaijkamp, een reisgek van 21 jaar! Ik ben werkzaam op een reisbureau in Lopik en doe dit met veel plezier. Mijn passie is reizen en ik probeer dit ook zo veel mogelijk te doen. Ik hoop jullie doormiddel van deze website mee te kunnen nemen op mijn reizen. Geniet ervan! Liefs, Elise

Actief sinds 02 Okt. 2017
Verslag gelezen: 1104
Totaal aantal bezoekers 5711

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 17 November 2017

Thailand

Landen bezocht: